Dansk Folkepartis forslag vil hæve skatten med 130 millioner i Gladsaxe

Alle borgere i Gladsaxe kan se frem til skattestigninger og færre penge til dem selv, hvis Dansk Folkepartis forslag om en enhedskommuneskat i hele Danmark bliver til virkelighed. Tjener man 25.000 kr. om måneden, vil regningen for Dansk Folkepartis forslag være 3.000 kr. om året i højere kommuneskatter.

Dansk Folkeparti ønsker, at kommuneskatten skal stige i landets rigeste kommuner for at skatten kan sættes ned i de fattigste kommuner.

Gennemføres forslaget, vil det medføre, at skatten i Gladsaxe skal stige fra 23,8 % til 24,9 %.  En skatteforhøjelse, som vil ramme alle i Gladsaxe. Ikke kun de rige.

Alle danskere betaler for meget i skat, og vi har brug for skattelettelser.  Dansk Folkepartis forslag om ens kommuneskat i hele Danmark er den forkerte vej at gå.

Gladsaxes skatteborgere sender i forvejen mange millioner kroner hvert år til Fyn og Jylland i udligning. Samlet vil skatteborgerne i Gladsaxe komme til at betale godt 130 millioner kr. mere i skat om året, hvis Dansk Folkepartis forslag bliver til virkelighed.

De mange millioner kr., som Gladsaxes borgere skal betale mere i skat, vil ikke give bedre service i Gladsaxe, men alene blive sendt ud af Gladsaxe til Fyn og Jylland.

Gladsaxes borgere skal spare på den private husholdning for at kunne betale de ekstra skatter.

Gennemføres forslaget, vil det ikke kun ramme borgerne i Gladsaxe, men mere end 1 millioner danskere vil komme til at betale mere i skat uden de vil få en bedre offentlig service.

Det Konservative Folkeparti er imod forslaget om ens kommuneskat i hele Danmark. Borgerne i Gladsaxe betaler nok i skat i dag. Skatten skal ned og ikke op som er konsekvensen af Dansk Folkepartis forslag om ens kommuneskat i hele Danmark.