Fokus på kernevelfærd

Gladsaxe Kommune skal koncentrer sig om at tilbyde kernevelfærd til borgerne i Gladsaxe. Det er opgaver som hjemmehjælp, folkeskole og veje.

Det er ikke en opgave for Gladsaxe Kommune, at løse opgaver i konkurrence med private virksomheder som f.eks. biografen eller cykeludlejning med skattekroner i ryggen.

Når kommuner driver virksomhed ender det ofte med, at koste mere og være et dårligere tilbud end hvis det var en privat virksomhed der drev virksomheden.

Det er ikke en kommunale opgave, at drive biograf eller cykeludlejning. Det gør private meget bedre.  Skatteborgerne giver hvert år mere end en millioner kr. i tilskud til den kommunale biograf for at dække underskuddet. Og det har kommunen gjort hvert år i snart 40 år siden biografen blev overtaget af kommunen.

Vi vil se på alle de opgaver og tilbud som Gladsaxe i dag giver sine borgere.  De tilbud, som gives i konkurrence med private virksomheder skal kommunen ikke mere tilbyde.

Det vil vi:

Gladsaxe skal være god til kernevelfærd

Privatiser Gladsaxe Bio

Gladsaxe skal ikke konkurrer med private virksomheder